torstai 9. lokakuuta 2014

Ripaus meistä


Olen lukenut paljon hääblogeja viimeaikoina ja aikaisemminkin. Niistä olen löytänyt hienoja ideoita ja mietin, että ehkä on minun aikani kirjoittaa?

Sain melkein kosinnan kesäkuussa, johon ensimmäinen reaktioni oli, että et muuten varmasti alkoholin vaikutuksen alaisena mene polvillesi kaikkien edessä, ei näin! Eli kiukkusesti annoin pakit ja juoksin karkuun. 
Ei noin vaan saa tehdä, yllättää ihmisten ilmoilla tuolla tavoin. :D 

Seuraavana päivänä sanoin Petelle, että nyt voit yrittää uudelleen, kun olimme kahdestaan puistossa, vastasin myöntävästi. Aluksi en hiiskunut siitä kenellekään, salaisuutemme. Sormuksiakaan emme ostaneet.

Nyt se on sitten vahvistunut, olemme menossa naimisiin toukokuussa 2015.

Olemme varanneet jo kirkon ja pitopaikan, muu onkin vielä tekemättä. Mekko minulla on olemassa entuudestaan, sillä ehdin ostaa sellaisen edellisessä suhteessa, kun olin aikeissa naimisiin. Mutkia kuitenkin tuli matkan varrelle ja lopulta päätimme jatkaa eri suuntiin, onneksi ymmärsimme tämän ennen aamenta.

Siitä sainkin kuulla paljon vinoilua, että hääpuku on ja kirkko varattu, mutta sulhasesta en ole vielä varma. Onneksi emme ehtineet kutsuja lähettää, kun päädyimme ensin lykkäämään ja lopulta eri teille.

Nyt elämää aavistuksen verran enemmän nähneenä olen onnellinen. Nykyinen mieheni on vastakohta edelliselle. Olemme lähes kolme vuotta asuneet yhdessä ja arki näyttää sujuvan. Meillä on hauskaa yhdessä ja puhallamme yhteen hiileen, se lienee tärkeä pointti. Suhdettamme on jo tässä vaiheessa koetellut krooninen rahapula ja melkein konkurssi, josta selvisimme jne.


Mieheni on siis yrittäjä. Olin juuri hakenut ammattikorkeaan opiskelemaan, kun tapasimme. Tulin valituksi ja aloitin liiketalouden opinnot ja suuntauduin taloushallintoon. No, on minulla merkonomin paperit vuodelta 2004, mutta vähän oli opitut unohtuneet.  


Ammattikorkeaopintojen ohessa perustin oman yrityksen, taloushallinnon alalle. Sitä ennen tosiaan otin miehen yrityksen kirjanpidon hoitaakseni. Ja ei, minä en ollut aiheuttaa konkurssia, lumivyöry oli jo alkanut ennen kuin tulin kuvioihin. Onneksi selvisimme yhteistyöllä.

Blogini tarkoitus on siis keskittyä tulevien häiden järjestämiseen.







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti